קראגם:תוכנית עסקית - עשה ואל תעשה – BusinessPedia Feedback Form

קראגם:תוכנית עסקית - עשה ואל תעשה

מתוך BusinessPedia

קפיצה אל: ניווט, חיפוש

עשה

  • היעזר בחוות דעת מאנשים מנוסים. תוכנית עסקית טובה עברה בדרך כלל מספר גלגולים בטרם התעצבה, הרבה מזה בזכות משוב.
  • השקע מחשבה רבה בכתיבת תקציר המנהלים. זכור: על התקציר להביא את עיקרי הדברים ולעורר עניין אצל הקורא. הקורא (המשקיע או הבנקאי) קורא במקרים רבים רק את הפרק הזה.
  • הקפידו על פשטות התיאור וניקיון ההצגה. בכל פרק בתוכנית, שאלו את עצמכם: מהן הנקודות העיקריות והאם הן הודגשו מספיק באופן הצגתן?
  • גם אם אין בכוונתך לכתוב תוכנית עסקית מלאה, אל תוותר על תכנון פיננסי באמצעות גליון-נתונים. יזמים רבים מגלים האם יש להם "ביזנס" ביד רק לאחר ש"שיחקו עם מספרים" במסגרת התכנון הפיננסי.

אל תעשה

  • תוכניות ארוכות לא נקראות בדר"כ. נהוג כי תוכנית עסקית לעסק קטן לא תעלה על 20 עמודים, ולעסק גדול - עד 50 עמודים.
  • הפרזה בהערכות פוגעת במהימנות התוכנית ומציגה. כל תהליך קבלת ההערכה הוא יותר ניחוש מושכל מאשר מדע. עם זאת, כדאי לקבל משוב אמיתי על ההערכות ולשמור אותן בתחום המתקבל על הדעת.

חושב שדף מידע זה חשוב? שתף אותו עם בני משפחה וחברים! לחץ כאן לשליחת הדף
ערכים חמים: מדרגות מס | פתיחת עסק | דמי הבראה | שכר | פנסיה
כלים אישיים
newsletter
בוקיפינג - הנהלת חשבונות, חשבות שכר