התאמות בנק – BusinessPedia Feedback Form

התאמות בנק

מתוך BusinessPedia

קפיצה אל: ניווט, חיפוש
קוראי ערך זה קראו גם

סטורנו
הנהלת חשבונות

התאמות בנק (באנגלית: Bank reconciliation) הינה פעולה המהווה אמצעי בקרה ונועדה לבדוק שיתרות הרשומות בספרי העסק, תואמות ליתרות הרשומות בספרי הבנק. באמצעות התאמות בנק ניתן לקבוע אם יש הפרשים בין חשבון הבנק של העסק, כפי שמדווח בספרים שהוא מנהל, לבין היתרה שהבנק מדווח, ולהתאים ביניהם. היתרה תמיד צריכה להיות זהה, אבל בכיוונים הפוכים.

[עריכה] מטרת ביצוע התאמות בנק

הפרשים יכולים לנבוע מסיבות שונות, כגון טעויות בחשבון, זיכויים שעשה הבנק, וכן שיקים שנמשכו וטרם נפרעו. פעולת ההתאמה כאמור תאזן את ההבדלים הנ"ל, והיא נעשית לשם גילוי טעויות הן בספרי הבנק והן בספרי העסק, וכן לשם הגברת הפיקוח על מזומני העסק.

נהלי הביקורת של לשכת רואי החשבון קובעים כי יש לקיים התאמות בנק כהכנה לעריכת דוחות כספיים, אך נהוג לעשותן לעתים יותר תכופות.

[עריכה] ראו גם


חושב שדף מידע זה חשוב? שתף אותו עם בני משפחה וחברים! לחץ כאן לשליחת הדף
ערכים חמים: מדרגות מס | פתיחת עסק | דמי הבראה | שכר | פנסיה
כלים אישיים
newsletter
בוקיפינג - הנהלת חשבונות, חשבות שכר