2024-05-04 18:22

כל הנתונים והפעולות בתוכנה אחת: הכירו את המערכת לניהול פיננסי של תפנית

תוכנה לניהול פיננסי מרכזת את כלל המידע, הנתונים והפעולות של הארגון בתחום הכספים. היא מספקת מבט רחב ומעמיק על כלל ההיבטים הפיננסיים כדי לאפשר שליטה, בקרה והתייעלות. בעבר, הניהול הפיננסי היה מחולק בין תוכנות שונות ורישומים ידניים, כך שהתיעוד היה מינימלי והידע נצבר בידיהם של רואי החשבון ומנהלי חשבונות. כיום, תוכנות לניהול פיננסי מאפשרות למנהלי הארגון נגישות ושקיפות מלאה של כל המידע הפיננסי, לטובת הבנה מעמיקה וקבלת החלטות.

מה היא מערכת ניהול פיננסי?

מערכת ניהול פיננסי מציגה מידע באופן נוח לצפייה ולהבנה ומאפשרת ביצוע פעולות בתחום הכספים. למשל, אפשר ללמוד מהמערכת על נתוני הכנסות, הוצאות, תזרים מזומנים, תקציב שנתי מול ביצוע בפועל, התחייבויות לספקים, מצב ההלוואות, לקוחות חייבים, סטטוס הגבייה ועוד. תוכנות לניהול פיננסי יודעות גם לבצע פעולות (אוטומטיות או יזומות), כמו למשל לשלוח תזכורות תשלום ללקוחות החייבים כספים ולהציף בפני הארגון התראות חשובות.

מערכת הניהול הפיננסי של תפנית מאפשרת לבצע את כלל הפעולות החשבונאיות במערכת, על פי דרישות החוק ובהתאם לכללי החשבונאות המקובלים, כולל רישום בספרים והפקת מסמכי מקור.

מהם היתרונות של מערכת ניהול פיננסי?

  • שליטה ובקרה: ללא מערכת ניהול פיננסי, מנהלי הארגון תלויים ברואי החשבון ובמנהלי החשבונות. כיוון שאין להם נגישות נוחה לידע, יכולת קבלת ההחלטות שלהם מוגבלת ובמקרים רבים הם עשויים להיות מופתעים מבעיות שצצות, כמו מחסור במזומנים, בעיות גבייה, חובות שהפכו לאבודים וכיו"ב.
  • חיסכון בזמן: כאשר המידע כולו מתועד באופן מיידי ואוטומטי, אין צורך בביצוע פעולות תיעוד ידניות. אין גם צורך בבירורים טלפוניים מול גורמים אנושיים, כיוון שכאשר ההנהלה מעוניינת לקבל מידע, הוא נגיש ב עבורה באופן מלא ומיידי. המערכת מציגה "דשבורד" (לוח מחוונים) שכולל את כל הנתונים המעודכנים.
  • התייעלות כלכלית וארגונית: תוכנה לניהול פיננסי מציפה התראות חשובות כמו חובות של לקוחות שלא שולמו בזמן, חריגה מתקציב ההוצאות, עלויות מימון חריגות שדורשות התייחסות וכיו"ב. כך, הארגון יכול להתייעל, לגבות חובות בזמן, להקפיד לשלם ריביות נמוכות ככל האפשר ולהימנע מ"הפתעות" יקרות.
  • זיכרון ארגוני: המידע הפיננסי מעודכן ומתועד באופן קבוע ורציף ואפשר להתחקות אחר כל התהליכים. כך, אפשר להפחית משמעותית את התלות של הארגון בעובדים ספציפיים או בנותני שירות שמחזיקים בידע.
  • שביעות רצון עובדים, ספקים ולקוחות: מערכת ניהול פיננסי מאפשרת לשפר ולפשט את תנאי העבודה של אנשי הכספים, להגביר את רמת הסנכרון בין מחלקות שונות ולהציף בעיות בזמן, לפני שהן יוצרות נזק לארגון. נוסף על כך, אפשר גם לנהל לקוחות באופן מסודר ולהגיש להם תמיד פירוט אותנטי, מלא ושקוף. המערכת גם מספקת כלים אידיאליים לניהול ספקים, כך שלעולם לא תיווצר אי בהירות או מחלוקת מול ספק בתחום הכספי. הכול מתועד, ברור וחד משמעי.

ניהול פיננסי במערכת תפנית

המערכת לניהול פיננסי של תפנית מותאמת לדרישות החוק בישראל, ומאפשרת לבצע את כל הפעולות הפיננסיות בתוכנה ללא צורך בתוכנות נוספות. אפשר לבצע במערכת התאמות בנקים והתאמות כרטיסי אשראי, להפיק דו"חות רווח והפסד ומאזנים, לנהל תקציב ולבצע בקרה תקציבית. המערכת יודעת לנהל ארגונים גדולים שלהם מספר יחידות רווח והפסד או מספר פעילויות עסקיות נפרדות. כך אפשר למדוד בקלות את הביצועים והרווחיות של כל פעילות עסקית בארגון.

כמו כן, אפשר לנהל את הכספים בראייה רב שנתית ולהשוות בקלות בין שנים, בין רבעונים וכיו"ב.

 

 

שירותי מערכת תפנית:

  • דשבורד המציג את הנתונים החשובים באופן מרוכז, ברור וקל להבנה. הדשבורד מספק להנהלה ולבעלי תפקידים שונים תמונה מלאה של המצב הפיננסי העדכני בכל רגע נתון.
  • הנהלת חשבונות כולל ניהול כרטסות, רישום בספרים, הפקת חשבוניות והפקת מסמכי מקור.
  • הפקת דו"חות ומאזנים בזמן אמת. בכל רגע נתון אפשר לבחון דו"ח רווח והפסד, מאזן נכסים מול התחייבויות ודו"חות נוספים שמסכמים תקופה ומלמדים היכן עומד הארגון בראי הדו"חות השונים.
  • ניהול תקציב שנתי כולל השוואת התקציב המתוכנן לביצוע בפועל. אפשר גם להגדיר הרשאות כך שרק מורשים יוכלו לחרוג מהתקציב שהוגדר לסעיפי ההוצאה השונים.
  • ניהול לקוחות וגבייה: פרופיל לקוח, ניהול אובליגו, חובות פתוחים, גבייה, שליחת תזכורות והתראות.
  • ניהול ספקים: ריכוז ההתחייבויות, היסטוריית הזמנות, תשלומים ומחירונים.
  • ניהול בנקים, הלוואות ואשראי: התאמות בנקים, התאמות כרטיסי אשראי, ריכוז נתוני הלוואות, הוצאות מימון, ריביות ויתרות.
  • ממשק עם תוכנות רכש, מכירות ושכר: מערכת הניהול הפיננסי של תפנית היא אינטגרטיבית ומתממשקת בקלות עם תוכנות נוספות שיש להן השפעה על המצב הפיננסי, כמו תוכנות רכש, מלאי, שכר, לוגיסטיקה, ניהול לקוחות, מכירות וקופות. חשוב לציין שהמערכת של תפנית נותנת מענה לכל אלו, אך אם קיים צורך אצל חברות ייבוא ושיווק מוצרי צריכה או חברות קמעונאות לדוגמה, שפועלות מול מספר גורמים דרך כמה מערכות, אפשר לבצע התממשקות מלאה בין המערכות.

למי מתאימה מערכת הניהול הפיננסי של תפנית?

תוכנת הניהול הפיננסי של תפנית מתאימה לארגונים ולעסקים המשתייכים למגזרים מסוימים, המעוניינים להשיג שליטה ובקרה על הכספים, להציג להנהלה הבנה טובה יותר של המצב הפיננסי ולהתכונן טוב יותר לתקופות של צמיחה ושל מיתון. מערכת הניהול הפיננסי של תפנית מותאמת מראש למגזרים השונים ומתאימה היטב לענפי ייבוא ושיווק חברות שירותים וארגונים העוסקים בתחום הקמעונאות.

חשוב גם לדעת שתפנית מציעה פתרונות מובייל לעסקים וחברות, כך שאם מדובר בחברה שפועלת גם או בעיקר במובייל, אפשר לבצע את ההתאמות הנחוצות כדי שהארגון או החברה יקבלו בדיוק את המערכת שהם צריכים, בפלטפורמה המתאימה להם. אם אתם רוצים לדעת עוד, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר דרך האתר ונשמח להציע לכם את הפתרון המתאים לארגון שלכם.

לסיכום

מערכת ניהול פיננסי היא כלי מצוין לניהול כולל של היבטי הכספים בארגון. היא מציגה באופן פשוט ומובן את כל הנתונים המעודכנים, ומספקת להנהלה מבט רחב ומעמיק בו זמנית, ללא מאמץ. השליטה של ההנהלה בכל המידע, המגמות ותהליכי הכספים, מובילה להתייעלות כלכלית וארגונית ומסייעת לארגון לנהל את המערך הפיננסי שלו, וכל זאת באמצעות מערכת שמותאמת לתהליכים המקובלים בשוק.

מאמרים אחרונים

דברו איתנו על כלכלה ועסקים!

על הרכבת קואליציה בישראל

נגישות