2024-05-20 18:30

רוצים לשמר את העובדים שלכם? בלי מיתוג מעסיק לא תצליחו לשמור את הטובים ביותר לצדכם

בואו נדבר על אחד הנושאים הבוערים כיום בעולם התעסוקה – שימור עובדים. כיום, אנשים לא מהססים לעזוב מקומות עבודה אם הם מרגישים שהם יכולים לקבל תנאים ותגמולים טובים יותר אצל מעסיקים אחרים. תופעה זו הפכה את שוק העבודה למורכב עוד יותר ממה שהוא היה בעבר, והיא מעמידה אתגרים רבים בפני בעלי העסקים והחברות. אחד הפתרונות המרכזיים שניתן ליישם הוא מיתוג מעסיק, אסטרטגיה ארוכת טווח המאפשרת למעסיקים למשוך טאלנטים כמועסקים פוטנציאליים ולשמר את המועסקים הנוכחיים. אז מה זה מיתוג מעסיק, למה זה חשוב ואיך תעשו את זה נכון?

מה זה מיתוג מעסיק?

לא, לא מדובר בבניית לוגו. קהל היעד שלכם במקרה הזה הוא לא לקוחות פוטנציאליים של החברה או העסק, אלא המועסקים הנוכחיים שלכם והטאלנטים שאתם מעוניינים שירצו לעבוד אצלכם. מיתוג מעסיק הוא אסטרטגיית מיתוג שמטרתה לחזק את המוניטין של העסק שלכם כמקום עבודה נחשק שכולם, אבל כולם, היו רוצים לעבוד בו. מלבד תנאי העסקה יבשים, אנשי מקצוע רבים מחפשים כיום מקום עבודה שיעניק להם אווירה חיובית ותגמולים אטרקטיביים שמעידים על הערכתו של המעסיק כלפי העובדים שלו. שיווק נכון שמעביר את הערכים של העסק ואת אופיו הייחודי ויישומם של ערכים אלה בפועל, עשוי לא רק למשוך אליכם יותר מועמדים איכותיים, אלא גם לשמר את העובדים הקיימים.

 

למה מיתוג מעסיק חשוב לעסק שלכם?

מיתוג מעסיק הוא כלי שאומנם בא למען רווחת העובדים, אבל הוא בראש ובראשונה השקעה שמשרתת אתכם, המעסיקים – כלומר, מיתוג מעסיק הוא הדרך שלכם להשיג עובדים חרוצים יותר ומועמדים מוכשרים שמצטיינים בתחומם. לתדמית של העסק שלכם ולתנאי ההעסקה המוצעים בו יש חשיבות מכרעת עבור העובד בשיקול האם להישאר במקום העבודה או להמשיך הלאה, ולכן באמצעות תוכניות פעולה נכונות תצליחו לשמר את העובדים שלכם לאורך זמן ולגייס עובדים איכותיים יותר. החשבון פשוט: אם תצליחו לשקף למועסקים שלכם (במעשים, ולא רק במילים) שאתם מעריכים את העבודה שהם עושים, מתוך הבנה שהון אנושי איכותי ומקצועי הוא משאב שאינו פשוט להשגה, תצליחו ליצור אצלם תחושת מוטיבציה לעשייה ולהתמדה.

מיתוג מעסיק – איך עושים את זה?

מיתוג מעסיק הוא תהליך המתחלק למספר שלבים. כדי להצליח להעביר לעובדים ולמועמדים פוטנציאליים את הסיפור של העסק שלכם בצורה האידיאלית ביותר, צריך להבין מה הערכים שמנחים את העסק ואילו יעדים ושאיפות יש לו. לאחר מכן, מגבשים אסטרטגיה שנבנית בהתאם לצרכים שלכם, ורק אז מיישמים את התוכניות בפועל. אולם התהליך לא נגמר כאן – יש לעקוב אחר הביצועים של התוכניות בשטח ולבדוק את מידת ההתקדמות ואם חלה השפעה על המועסקים הקיימים או על תהליכי הגיוסים.

למה קשה להצליח בזה?

מיתוג מעסיק זה הרבה יותר מעגלת קפה במשרד או נופש חברה אחת לשנה. מיתוג מעסיק הוא אסטרטגיה ארוכת טווח שמצריכה חשיבה יצירתית, שיווק נכון וחכם וכמובן – התמדה. כאמור, לא מדובר בתהליך שקורה ביום או בשבוע, אלא בתוכנית פעולה מחושבת ומתוכננת שלעתים עשויה לארוך תקופת זמן לא מבוטלת, ולכן חשוב מאוד לדבוק בה ולא להתייאש. כמו כן, ההצלחה תלויה גם ביצירתיות שלכם, ובשביל קריאייטיב טוב ומדויק צריך להיעזר במומחים שיבנו איתכם אסטרטגיה יעילה, מקורית וחדשנית, שתבדל אתכם מארגונים ועסקים אחרים.

סיכום

לסיכום, בעולם התעסוקה הדינמי של היום, אחת המשימות המאתגרות ביותר עבור מעסיקים בארגונים ובחברות היא לשמר מועסקים קיימים ולגייס מועמדים מתאימים. לשם כך, כדאי להשקיע במיתוג מעסיק שיעזור לכם למתג את העסק שלכם כמקום שטוב לעבוד בו ולשפר את סביבת העבודה של העובדים שלכם.

מאמרים אחרונים

דברו איתנו על כלכלה ועסקים!

על הרכבת קואליציה בישראל

נגישות