2024-04-12 15:23

לא לוקחים ימי מחלה: 4 תוספי תזונה שיוכלו לסייע לכם לעבור את החורף הקרוב בשלום

עונת החורף מקושרת לא פעם למחלות כמו שפעת וצינון. השינוי במזג האוויר ובטמפרטורה עשוי לגרום למערכת החיסון להיחלש ולהיות חשופה יותר למחלות. מלבד שמירה על היגיינה והקפדה על תזונה נכונה, נטילת תוספי תזונה עשויה גם היא לחזק את המערכת החיסונית ולמנוע את מחלות החורף. במאמר זה נסקור ארבעה תוספי מזון פופולאריים ונסביר כיצד הם עוזרים למניעת מחלות חורף.

ויטמין C

ויטמין C, הידוע גם בשם חומצה אסקורבית, ממלא תפקיד חשוב בשמירה על חוזק מערכת החיסון ומניעת מחלות חורף. ויטמין זה מסייע בהפחתת תהליכים דלקתיים, וכן מהווה נוגד חמצון המסייע לנטרל רדיקלים חופשיים וכך מגן על התאים ומערכת החיסון מפני התחמצנות. בנוסף, ויטמין C מאיץ את הייצור של תאי דם לבנים בגוף ובמערכת החיסון, שהם ההגנה העיקרית של הגוף מפני פתוגנים מזיקים, וכן משפר את התפקוד שלהם. המינון תלוי בגיל ובמגדר של האדם, ונע בין 90-120 מ"ג ליום עבור אדם מבוגר. אפשר לקנות תוסף ויטמין C באתר טבע בריא או בבתי המרקחת.

מורינגה

מורינגה, הידועה גם בשם "העץ הפלאי", הינה צמח מזין ביותר המשמש למטרות רפואיות מזה מאות שנים. מקורו של הצמח הוא בהודו, אך היום הוא גדל באופן נרחב גם באזורים טרופיים רבים. המורינגה מהווה מקור עשיר לנוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים אשר תומכים במערכת החיסון. למורינגה יש יתרונות בריאותיים נוספים, כמו העלאת האנרגיה, הפחתת דלקות ושיפור העיכול. צריכת תוסף מורינגה, כמו אבקת מורינגה או כמוסות מורינגה, יכולה לעזור לספק לגוף את החומרים המזינים הדרושים לשמירה על בריאות ותפקוד מערכת החיסון, וכך לעזור במניעת מחלות חורף, שכן מערכת חיסונית חזקה נלחמת בצורה יעילה יותר בזיהומים ופתוגנים שונים.

אבץ

אבץ הוא מינרל החיוני לתפקוד התקין של הגוף, ובפרט מערכת החיסון. הוא משתתף במספר תהליכים מרכזיים של מערכת החיסון, כמו הפעלת תאי דם לבנים, ייצור נוגדנים וויסות תהליכים דלקתיים. כמו כן, הוא מעורב בתהליכים נוספים שמתרחשים בגוף, כמו צמיחת תאים וריפוי פצעים. רמות נמוכות של אבץ עלולות להעלות את הסיכון לזיהומים, במיוחד בחודשי החורף, וניתן לטפל בכך על ידי נטילת תוסף אבץ בטבליות או בנוזל במינון של 8-12 מיליגרם ליום, בהתאם להמלצת גורם מקצועי.

 

 

כורכום

הכורכום, תבלין נפוץ במטבח ההודי, הינו בעל יתרונות בריאותיים רבים, כולל חיזוק המערכת החיסונית ומניעת מחלות חורף. למרכיב הפעיל בכורכום, הכורכומין, יש תכונות נוגדות חמצון ואנטי דלקתיות שעשויות לסייע בהגנה על הגוף מפני מחלות וזיהומים, בדומה לאומגה 3. יש הטוענים כי כורכומין יכול לשפר את תפקוד מערכת החיסון על ידי גירוי ייצור תאי חיסון, כמו תאי דם לבנים, ושיפור היכולת שלהם להדוף פולשים מזיקים. נטילת תוסף תזונה של כורכום בשילוב עם תזונה מתאימה ואורח חיים בריא יכולים להגביר את הבריאות הכללית וכן לתמוך במערכת החיסון ולמנוע מחלות חורף.

לסיכום

תוספי מזון כמו ויטמין C, מורינגה, אבץ וכורכום מחזקים את המערכת החיסונית בדרכים שונות, וכך משפרים את היכולת של הגוף להילחם כנגד נגיפים ולפתח מחלות חורף שונות. ויטמין C מגן על מערכת החיסון ומאיץ את הייצור של תאי דם לבנים, מורינגה תומכת במערכת החיסונית ובעלת יכולות להפחתת דלקתיות בגוף, אבץ לוקח חלק בפעילות של מערכת החיסון וכורכום הינו נוגד חמצון ובעל תכונות אנטי דלקתיות שעוזרות בהגנה על הגוף מפני פתוגנים שונים. מומלץ ליטול את תוספי תזונה אלה במינון הנכון ובהתאם להמלצת גורם רפואי.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

מאמרים אחרונים

דברו איתנו על כלכלה ועסקים!

על הרכבת קואליציה בישראל

נגישות