2024-04-27 06:55

מחלקת שיווק: אינהאוס או שכדאי לשכור חברה חיצונית?

מחלקת השיווק היא אחת ממחלקות הליבה של כל ארגון, כאשר בשנים האחרונות המודעות לגבי החשיבות של המחלקה הזו עלתה, בייחוד לאור ההבנה כי תחום השיווק התפתח באופן משמעותי והפך לחקל בלתי נפרד מהתנהלות של כל בית עסק או ארגון. החלטה על הקמה של מחלקת שיווק היא החלטה חשובה אשר כרוכה בלא מעט לבטים, בייחוד כאשר כיום ישנה אופציה להקים מחלקה אינהאוס או ליצור קשר עם חברה מקצועית המתמחה בתחום. מה כדאי? בחרנו להציג את כל היתרונות והחסרונות, כך שתוכלו לקבל החלטה נבונה לגבי תמהיל השיווק של בית העסק.

מחלקת שיווק אינהוס – טיפוח של טאלנטים מתוך המערכת

הקמה של מחלקת שיווק בתוך בית העסק או הארגון מאפשרת לכם לטפח את אנשי השיווק בתוך המשרד ואף להוביל ליצירה של מערך של אנשי מקצוע אשר פועלים בתוך המשרד ומבצעים ניתוחים בזמן אמת של הנתונים ובהתאם לכך מסיקים מסקנות אשר תפורות כמו כפפה ליד לצרכים של הארגון שלכם. היכולת לטפח את האנשים אצלכם במשרד מהווה הזדמנות מצוינת ליצירה של בסיס איתן שיוביל לצמיחה של בית העסק, תוך שיתוף פעולה בין מחלקת השיווק לבין מחלקות נוספות הפועלות בתוך הארגון.

אולם, להקמה של מחלקת שיווק בתוך הארגון יש גם חסרונות אשר כוללים עלויות גבוהות של שכר לצד צורך בהכשרה המתבצע ככל שהמחלקה צומחת. תהליך ההכשרה הוא תהליך ארוך הדורש הקצאה של משאבים, ועל כן צריך לקחת את זה בחשבון כאשר שוקלים להקים מחלקת שיווק.

שירות של חברה חיצונית – כל מה שצריך לדעת

קבלת שירות דרך חברת שיווק מקצועית מהווה הזדמנות לחסוך בעלויות כוח האדם, ולשלם ריטיינר בהתאם לצורך ולהיקף העבודה. השירות של חברה כולל איש שיווק אחד או יותר אשר מטפל בצרכים השיווקיים, בהתאם לתוכנית שיווק אסטרטגית שנועדה להוביל לקבלת תוצאות בהתאם לקביעת תוכנית אסטרטגית. היכולת לקבל את השירות היא בעלת פוטנציאל אדיר גם מבחינת היכולת למקד את העובדים בנושאים אחרים הקשורים בתפעול של בית העסק ולהשאיר את תחום השיווק למומחים, אולם צריך לקחת בחשבון כי חברות גדולות המתמחות בתחום לרוב מספקות שירות למספר לקוחות במקביל ועל כן צריך להכניס ללו"ז פגישות תקופתיות אשר עלולות לגזול מכם זמן ומאמץ, בניגוד לקבלת עדכונים שוטפים המתבצעים במסגרת של ניהול מחלקה בתוך הארגון או העסק.

לסיכום

מחלקת שיווק היא מחלקת ליבה משמעותית וחשובה בעבור כל בית עסק. קבלת החלטה לגבי הקמה של מחלקה בתוך הארגון או מחוצה צריכה להתבצע תוך הבנה של מסגרת התקציב, הקצאת המשאבים והזמן כמו גם הטיפוח והטיפול במחלקה במידה ובוחרים להקים אותה בתוך הארגון, או איתור של חברת שיווק מקצועית ובעלת המלצות מוכחות בתחום, לטובת בניית תוכנית שיווק ממוקדת המותאמת לצרכים שלכם.

מאמרים אחרונים

דברו איתנו על כלכלה ועסקים!

על הרכבת קואליציה בישראל

נגישות