2024-05-20 18:39

מרכזיה וירטואלית: על השירות שיתנהל מצוין גם בענן

ניהול הטלפונים בעסקים, הוא כבר לא מה שהיה פעם. כיום, מדובר בפתרונות משוכללים הרבה יותר, אשר מספקים יכולות נרחבות, שבעבר אפילו לא חלמו עליהן. תודות לכך, עסקים גם משכללים את הפעילות הבסיסית של ניהול שיחות וגם נהנים מערכים מוספים רבים ומייעלים. כיצד כל זה מתבטא בפועל, בתכונות המרכזייה? מדוע מרכזיות בענן אפילו טובות יותר? ולמי שלא מכיר מקרוב – מה זה בעצם אומר, שהמרכזייה מנוהלת "בענן"?

מה זו מרכזיה וירטואלית?

מרכזיה וירטואלית היא מערכת מחשוב, אשר מטפלת בתקשורת הטלפוניה. זאת, בהתבסס על VoIP (או Voice over IP). מדובר במערכות שתואמות לתקשורת דרך האינטרנט, כך שניתן לצרוך אותן גם כשרות ענן. ואכן, שימוש במרכזיה וירטואלית "בענן", מספק אופציה מתקדמת שתתרום לפעילות העסק באופן ניכר. עוד על כך נרחיב מייד. חשוב לציין, שההתבססות על טכנולוגיה זו, מספקת גמישות רבה מאוד. מבחינה עסקית, מדובר על פחות התעסקות בטכנולוגיה ולהיות פנויים להתמקד יותר בעסקים.

מה זה כולל?

מרכזיות מסוג זה, מציעות בין השאר את היכולות הבאות:

  • נתב שיחות מתקדם – מנגנון Interactive Voice Response, אשר עונה במקומכם לשיחות נכנסות.
  • שרות חייגן טלפון – מנגנון עזר, לניהול הוצאת שיחות בהיקף גדול.
  • שיחות ועידה – ניהול מתקדם ומתוחכם במיוחד, של קיום שיחות ועידה.
  • שירותי סלולר לעסקים – היכולת לתת ביטוי ליכולות המרכזייה, גם מול מכשירי טלפון סלולאריים. ניתן ליישם זאת, גם לגבי טלפון סלולרי שולחני.
  • הקלטת שיחות – יכולת חשובה מאוד לעסקים כיום. גם אם לא משתמשים בה באופן קבוע, חשוב שהיא תהיה זמינה, לשימוש קל ומהיר.

שירותים בולטים נוספים, כוללים  שירותי מספור, יכולת של הצפנת שיחות, ביצוע שיחות פנימיות בחינם וכן שירותי משלוח וקבלה של פקסים.

 

 

מדוע דווקא "בענן"?

מודל הענן עשה מהפיכה לא קטנה בתחום המחשוב העסקי בשנים האחרונות. כך הדבר, גם לגבי מרכזיות טלפוניה. ב"ענן" הכוונה פשוט לצריכת יכולות מחשוב שונות כגון ניהול טלפוניה, כשרות אצל ספק מרוחק. משמע, כשירות שאליו ניגשים דרך רשת האינטרנט. גישה באופן כזה, מספקת מגוון יתרונות משמעותיים לעסקים:

  • חסכון משאבים ניכר – ראשית, במקום חומרה ותוכנה פנימיים בעסק, שירותי טלפוניה מתבססים על מערכות שנמצאות אצל ספק מרוחק. לא מדובר על כך שבכלל לא יידרשו חומרה ותוכנה בתוך העסק. הרי יש להתחבר איך שהוא לשרות המרוחק. אך תשתיות החומרה והתוכנה שיידרשו לשם כך, תהיינה מינימאליות. תודות לכך, מתקבל חסכון משאבים ניכר.
  • חסכון כספי – פחות הוצאת משאבים פנימית, משמע פחות הוצאה כספית. בנוסף, התשלום על שירותי הענן הוא לרוב חודשי ונמוך יחסית.
  • גמישות – ניתן להתחיל להשתמש במרכזיה בענן, לשנות את אופן השימוש ולהפסיק שימוש, באופן מהיר וקל במיוחד. פירוש הדבר הוא גמישות, אשר היא בעצמה יכולת חשובה מאוד לעסקים מודרניים. זאת, לאור השינויים הרבים שפעילות עסקית עוברת, כאשר המחשוב של העסק נדרש להסתגל לכך בזריזות המרבית.
  • מחשוב חזק יותר – בשרות ענן מסוג מרכזיה, אתם בעצם משאירים את הטיפול במרכזיה עצמה, ברמה הטכנית, אצל הספק. ספק איכותי שמתמחה בכך, יוכל לעשות זאת יותר טוב מכם. במקביל, מודל הענן מקל על שימוש במרכזיה המתקדמת ביותר, שאולי לא הייתם רוכשים בתור מוצר פנימי בעסק. בסך הכול, כל זה תורם לקבלת מחשוב ברמה הגבוהה ביותר.
  • גישה מכל מקום – ניתן לגשת למרכזיה וירטואלית בענן, מכל מקום ובכל זמן. יש בכך עוד תרומה לגמישות. כמו כן, יש בכך גם תרומה להמשכיות העסקית. זאת, מאחר שבמקרה של כשל מקומי במחשוב הפנימי שלכם (נאמר, עקב הפסקת חשמל), המרכזייה תמשיך לתפקד.

לסיכום

כדאי לכל עסק לשקול שימוש במרכזיה טלפונית בענן. זאת, במיוחד אם יש לו פעילות טלפוניה נרחבת.

מאמרים אחרונים

דברו איתנו על כלכלה ועסקים!

על הרכבת קואליציה בישראל

נגישות